9 Kasım 2010 Salı

Gun bugunmus, gercekten gidiyoruz.
Dunku aksakliklardan hic bozulmayan moralimizle İstanbulda konaklama geziye super bir baslangic oldu. Besiktasta ictigimiz biralar acaba gitmesek bir ay İstanbulda yayip donsek mi diye dusundurduyse de ozgur irademiz tembelligimize baskin geldi. Sabah sahane balkaymakli cayli kahvaltiyla basladi, son gunlerde her cayimi son cayim diye ictigimden cay manyagi oldum daha ozlemem heralde. Besiktas pazarindan nazar boncuklarimizi aldik. Kendimce yetisitiremedigim tek sey kaldi, otuz yasina gelmeden yaptirsam dedigim fakat Ankarada tabiki ortam bulup yaptiramadigim gezi lafi cikinca hemen aklima gelen sey: saclarimi ordurmek! Berberin 3-4 saat surer abla demesiyle moraller biraz bozuldu, neyse Gulit gibi olmiyim diye avuttuysam da kendimi, Ruyanin 15 dakikada bi tutam rasta yapmasiyla havalara uctum gercekten! Olay kafada bitti artik geziye gercekten hazirim!
1.5 saatte havaalanina geldi, pasaporttan sorunsuz gectik, hatta pasaport memurunu "oraya vize yok mu ne guzel" diye imrendirdik, simdi lounge'da yaydik oturuyoruz, gezi boyunca bi daha bu kadar rahat olur muyuz bilmem!
Ucak yolculugu 22 saat surecek, Paris aktarmali oaradan bizi cevirmezlerse artik Sao Paulodan gorusmek uzere!

Ayşe

*********************************

BAZI ŞEYLER

İstanbul’a dostumuz Eylem’le beraber gittik, bizi gayet güzel ağırladılar. Saçlarım için özel bir hazırlığım olmadı, zaten gitgide azalıyorlar. Vize, bilet ve diğer birkaç şeyle ilgili notlar vereyim:
- Biletimizi İstanbul - Sao Paulo – İstanbul olarak aldık. Bilet araştırma süreci zorlu, rotayı belirlerken orada yapacağımız uçuşlar dahil epeyi bir araştırma yaptık epeyi bir kombinasyon denedik. www.ekobilet.com ve www.expedia.com en çok kullandığımız siteler oldu. Sonuçta uçuştan iki gün önce gidiş-dönüş 850 euro’ya aldık biletleri, 3-4 ay öcesinden alınırsa 650 euro civarı bulunabilir sanıyorum.
- Air France ile Paris aktarmalı gidip, Alitalia ile Roma aktarmalı dönceğiz.
- Gideceğimiz yerlerden sadece Peru bizden vize istiyor, o vizeyi de oradan almak niyetinde olduğumuz için, yenilediğimiz pasaportlar tertemiz yola çıktık.
- Ankara’da Peru büyükelçiliği bulunmuyor, fahri konsolosluklar var, vizeler Roma’ya gönderilip alınıyormuş, o da uzun sürüyor haliyle, bizim her işimiz son dakika olduğu için, bize uygun bir yöntem değil. Peru’ya sınırı olan ülkelerden bir günde alabileceğimizi okuduk, umarım öyle olur.
- Transit vize konusu epeyi kafamızı kurcalamıştı, farklı yerlerden farklı bilgilere ulaştık, kimi havaalanını terk etmeseniz bile gerekiyor, kimi gerekmiyor diyordu. Son olarak bizim uçuşumuz için gerekli olmadığını öğrendik, zaten saçma geliyordu, pasaport kontrolüne bile girmeyeceğiz. (içimize kurt düşüren, frankfurt’ta böyle bir uygulamanın olduğuna dair yorumlardı orada dikkatli olmak gerekebilir – almayı düşündüğümüz bir başka bilet Frankfurt aktarmalıydı (thy uçuşu) ama ondan vazgeçtik). Yine de Paris’ten dönüp İstanbulda bir kahvaltı daha yer miyiz endişesi var.
- Air France, KLM, Alitalia, TAM Linhas, THY gibi havayollarının birbirlerine bağlı farklı kombinasyonlardaki uçuşları ile Sao Paulo’ya gitmek mümkün oluyor. Thy’nin direkt uçuşu da var ama biraz pahalı.
- Fransa CDG havaalanındaki iki terminalden birini sadece Air France kullanıyor, bizim bağlantılı uçuşumuz da Air France olduğu için terminal değiştirmek zorunda da kalmayacağız.
- Beşiktaş’ta kahvaltı yaptığımız mekan’ın adı (yanlış hatırlamıyorsam) çakmak kahvaltı salonu, bilenler vardır, bilmeyenlere tavsiye edelim, benzerlerini orada da bulmayı umalım.
- Gezi hazırlığı yapanlar için not: planlı olun önceden biletlerinizi vizelerinizi ayarlayın, hem ucuza gelsin hem sınırları içiniz rahat geçin, bizim gibi olmayın
- Ayşe’ye not: benim köşem senin yazından uzun sürüyor, senin benim köşem olman gerekmez mi?